dimanche 31 juillet 2011

Mirarea reintoarcerii

28 iulie 2011
Ce que j'aime dans les voyages, c'est l'étonnement du retour. / Ceea ce iubesc intr-o calatorie e mirarea reintoarcerii.
Aici se incheie "road trip-ul" nostru american. Mersi celor ce ne-au insotit in calatorie si celor ce ne-au incurajat sa o povestim. Imi cer scuze pentru incoerente si greseli, am vrut sa scriu chiar de la fata locului si chiar primele impresii asa cum au venit ele. Am scris de multe ori in masina, cu calculatorul pe genunchi si cu aparatul de fotografiat intr-o mana. Alteori din restaurante asteptand sa vina berea sau burgerul si de cele mai multe ori noaptea la hotel. Ultimele mesaje le-am scris in avionul care ne aducea acasa, si asa nu am putut dormi. Am scris pentru noi, ca sa nu uitam, dar si pentru cei dragi care astfel au putut sa ne insoteasca in vacanta. Cei care cunosc bine locurile vor spune ca am fost superficiali, ca n-am vazut ce trebuia sau ca ne-au scapat multe lucruri esentiale. Asta e evident, suntem constienti ca fiecare din locurile pe unde am trecut (cu unele exceptii) merita cel putin o saptamana de vacanta si nu doar o zi sau, mai rau, cateva ore asa cum am stat noi.

Am ajuns la momentul « mirarii reintoarcerii », cand ne asezam pe canapeaua de acasa si ne intrebam  « ei, si atunci? » Atunci am vazut locuri a caror frumusete ne-a taiat rasuflarea, am trait rasarituri de soare care ne-au inundat de culori nepamantene, am intalnit oameni pe care prejudecatile ni-i zugraveau inchistati si neprietenosi cu strainii dar de erau contrariul, am batut strazi de orase demente sau am intrat in ritmul dulce al oraselelor linistite, am gustat mancaruri necunoscute, ne-am lasat surprinsi de locuri pe care le cunosteam doar din carti si filme, am mers pe alte drumuri si am cunoscut alte fete ale planetei. Nu stiu cat o sa-si aminteasca Alex din calatoria asta (ea plange in fiecare seara de teama ca « o sa uite cazinoul pentru copii » ) dar sper ca macar i-a deschis gustul calatoriilor si curiozitatea aflarii unor noi orizonturi. Noi am adorat fiecare secunda din cele trei saptamani, chiar si acelea in care eram obositi sau nervosi, chiar si acelea (putine) in care lucrurile nu au mers exact cum ne asteptam.

Caut o poza care sa rezume starea de spirit cu care am revenit din "vacanta din vestul salbatic", e dificil. As zice ca e asta:

9 commentaires:

1. Eu am urmarit cu sufletul la gura, am retrait o parte din ce am trait noi acolo si muuuuult in plus! In plus ma ambitionez si eu ca de acum inainte sa scriu de la fata locului...dar nu stiu daca voi reusi.

In tot cazul, mi-a placut mult totul, o calatorie in imagini si cuvinte, foarte frumos traita de noi, cititorii si spectatorii :).

Va pupam, numai bine!

RépondreSupprimer
  2. merci salmi, si io m-am delectat cu calatoriile tale :)

cat despre scrisul in direct, e evident ca n-as fi zis chiar aceleasi lucruri daca as fi scris acum:)
    Nu e complicat de scris, de ales poze e mai dificil d'aia uneori sunt la gramada

RépondreSupprimer
  3. Ați fost grozavi, iar ție îți mulțumim că ne-ai făcut părtașe la acest spectacol în care cel mai delicios personaj a fost ... Alexandra! Spun părtașe pentru că, alături de mine, v-a urmărit și Iulia care a fost impresionată. Bine ați revenit!

4. merci irina si iulia, ma bucur ca ne-ati insotit in calatorie:)

5. Mie imi pare rau doar ca am aflat de jurnalul tau dupa ce v-ati intors:))) am deschis intr-o zi yahoo mesenger si aveai pus link spre blog acolo.

Foarte foarte frumos♥

Oana_B

RépondreSupprimer
  6. da, ar fi fost bine sa-l vezi atunci, poate ne intanlneam:)
    Data viitoare ca sigur mai trecem odata pe acolo; ne-au mai ramas multe de vazut
    merci:)

RépondreSupprimer
  7. Am dat intamplator peste jurnalul vostru de calatorie si l-am citit pe nerasuflate aproape! Foarte frumos si foarte frumoasa calatoria.

M-ai determinat sa ne schimbam planurile pe care le aveam pentru o vacanta in zona.

Multumesc!
    Roxana

RépondreSupprimer
  8. merci Roxana, si pe mine m-ai tentat cu argentina, am trecut-o pe lista :)

9. Ma bucur! Si eu merci inca o data, ca uite, m-ai facut sa reincep sa scriu despre impresiile din Argentina si Uruguay. Sper sa reusesc ca data viitoare sa-ti urmez sfatul si sa scriu in direct!
    Desi nici experienta de dupa nu-i rea deloc, sigur, pierzi din amanunte dar de cand am reinceput sa scriu azi, am inceput sa retraiesc starile de euforie de atunci!