samedi 16 juillet 2011

Kanab - Little Hollywood

13 iulie 2011
Hotelul la care stam isi spune "cel al starurilor", Parry Lodge, “where the stars stays”. E vechi, construit intr-o casa coloniala de la inceput de secol 20 de catre fratii Parry cei care i-au adus in oras pe producatorii de la Hollywood.

Fiecare camera (de fapt sunt mici casute de lemn lipite unele de altele iar in mijloc un fel de curte interioara imensa) are deasupra numele actorului care a locuit acolo… Il gasim pe Ronald Reagan sau pe Frank Sinatra sau pe nelipsitul John Wayne. Alexandra e complet neinteresata de starurile de western in schimb topaie de bucurie la vederea piscinei.

In mijlocul « curtii » un grajd de pe vremuri (old barn playhouse) e transformat in cinema : in fiecare seara ruleaza acolo westernuri, intrarea e gratis iar lista cu filme ne-au dat-o la receptie odata cu cheia camerei.

Ca sa fim complet introdusi in atmosfera epocii, in camera nu avem frigider, trebuie sa mergem sa luam gheata in cutii refrigerante, sunt indicate cateva locuri de unde se face aprovizionarea. Uite cutia asta ne lipsea, nu m-am gandit sa pun una in valize … :-)

Nu-i nimic, suntem descurcareti, mergem la supermaket si cumparam o punga refrigeranta pe care o umplem cu gheata. Ne trebuie pentru laptele alexandrei dar si pentru … bere, suntem in Utah, statul mormonilor si nu se poate consuma alcool unde si cand vrei. In unele locuri, la terase, am vazut afise pe care scrie ca nu ai voie sa depasesti o anumita zona daca ai un recipient cu alcool in mana. Pe undeva e amuzant contrastul, nu e nici o problema sa umbli pe strada cu pusca dar e interzis sa bei o bere :-)

Totusi, trebuie sa recunosc ca in restaurante si supermarketuri nu  lipseste berea, doar ca sunt unele restrictii, se consuma doar intr-o anumita zona.  Ba chiar am gasit aici tot soiul de beri, cu nume care mai de care mai amuzante. de ex, ca sa nu uitam ca suntem in statul mormonilor bem Polygamy Porter:

Si ca sa protestam impotriva legii care cere introducerea in scoli a predarii creationismului "inteligent design", bem Evolution Amber Ale, aprobata de Darwin si creata in 27 de zile nu doar in 7 :-)

Ne instalam in camera si dam repede o fuga in orasel sa vedem ce se intampla aici. Nu stiam nimic despre Kanab inainte de a-l alege ca loc de popas pentru turul parcurilor, cred ca e complet necunoscut in europa, dar se pare ca aici are un soi de celebritate locala, pentru westernuri. Iar pentru noi e cel mai «american » oras pe care l-am vazut pana acum. O strada principala cu multe moteluri scunde cu usile de la camere care dau direct afara (ca sa-ti poti parca masina chiar in fata usii, asa cum am facut si noi dealtfel).

Restaurante de tip saloon cu firme luminoase, localnici cu mers leganat, in blugi cu centuri cu catarame mari si, evident, cu  Stetson-ul pe cap. Se vorbeste engleza cu un accent cantat, la tv-ul local se transmit non-stop concursuri de rodeo. Strazile sunt aproape la fel de largi ca champs Elyséeul, trecerile de pietoni sunt aproape inexistente, zgomotul « truck »-urilor gigantice vajaie neincetat pe strada principala, locurile de parcare sunt ca in filme, fix in fata usii unde ai nevoie sa intri. Casele sunt scunde cu iarba de pe peluze perfect taiata, cu « tree house » pentru copii in copacul din fata casei, steaguri americane fluturand peste tot, ba chiar, pentru mai putin de 10$ am vazut  la General Store kituri«repair your flag » …

Turistii nu-s uitati, cum e inima vestului salbatic si cum se pare ca sunt tot felul de festivaluri in oras, toate restaurantele si magazinele au decoruri de western. Trotuarul e delimitat de imitatii de bare de priponit caii, vechile decoruri de filme au devenit puncte de atractie pe strazi. Din loc in loc sunt placute cu pozele actorilor care au filmat acolo si numele filmului. In magazine, pe langa suveniruri sunt rafturi intregi de blugi (Levis ieftini, ce altceva ?:-), centuri, catarame, palarii si ciocate pentru toate vartstele si de toate culorile, roz pentru copii, rosii pentru dame, negre pentru cowboy adevarati … Din cand in cand autocarele opresc in fata si revarsa hoarde de turisti care se reped in magazine. La subsol, magazinele de suveniruri au depozite intregi de blugi si adidasi… preturile sunt bune, nu chiar ca la outletul din Las Vegas dar nici prea departe. Marcile si modelele sunt insa doar cele cunoscute in europa, de unde tragem concluzia ca e un punct de oprire al « tururilor » turistice pentru europeni. Dealtfel in seara aceea e plin de francezi care ies din magazin cu saci de pantofi si blugi.
Ne place oraselul asta, vom avea timp sa-l descoperim caci aici vom sta 4 zile si vom incerca sa vizitam imprejurimile…

7 commentaires:

1. Foarte frumos! Va citesc de cateva zile blogul si ma face sa imi pun calatorie in "vestul salbatic" pe wish list-ul personal. Vacanta placuta in continuare!

RépondreSupprimer
  2. merci, thank you very much, ma bucur ca ne insotesti in road trip-ul prin vestul salbatic :)

3. Hiiiii, foarte fain, tre' sa iau de la inceput de citit aventura voastra:))
    Chiar ma intrebam daca ati fost deja in vacanta si in ce perioada:)) am fost si noi in vestul salbatic (plecat din Michigan-Mount Rushmore, Yellowstone 3 zile, Kanab, Bryce Canyon, Grand Canyon-home) si chiar am dormit in Kanab o noapte pe la inceputul lui iulie, 6-7 iulie:)) ar fi culmea sa ne fi nimerit in aceeasi perioada:))
    Pupici xoxo
    Oana_B

4. Mint, 9-10 iulie nu 6-7 iulie
    semnat: Oana_B

5. merci Oana, si noi abia ne-am intors :)
    ce chestie, ar fi fost chiar interesant sa ne vedem in kanab, noi am stat 4 zile incepand de pe 13 iulie parca. as fi putut sa stau si trei saptamani acolo, cred ca a fost orasul unde ne-a placut cel mai tare :)

RépondreSupprimer
  6. haha, ne-am ratat de putin, ar fi fost frumos:)
    Si voi tot in hotelul lui John Wayne ati stat?

7. Am stat foarte banal la Best Western.
    Problema noastra in vacanta asta a fost sa gasim hoteluri care sa ne primeasca cu catelul.