dimanche 25 août 2013

Beverly Hills din masina
Santa Monica Pier
Downtown LA
Sylvester (care pana la urma nu e nici Raymond nici David:) ne intampina dimineata in salonul decorat in stil colonial cu o toca de bucatar pe cap, cu plecaciuni si cu un breakfast care ar satura o armata.

breakfast
Cu burtile (prea) pline ne inseram cu dificultate in hatisul de autostrazi, ne obisnuisem cu drumurile drepte pe care eram aproape singuri. Vrem sa ajungem in Santa Monica, sa vedem Pier-ul si sfaristul de Route 66. Dupa 30 de minute de trafic intens coboram din masina si ... ne urcam repede la loc. E nor si bate crivatul (de fapt e aceeasi ceata si acelasi vant rece care ne-au speriat la San Francisco acum doi ani). Noi ne imbracasem ca pentru plaja, in LA era soare si cald.
Debarcam pe plaja sperand ca acolo temperatura e ceva mai blanda. De fapt nisipul e cald dar aerul tot nu. Pier-ul (debarcaderul) din Santa Monica e un fel de parc de distractii, cu trenulete, roti imense si alte manejuri. Si lume. Alex vede trenul care se prabuseste in gol deasupra marii si evident ca nu putem pleca de acolo pana cand nu se sacrifica unul din noi sa se urce cu ea in dracia aia. De data asta sacrificiul l-am facut eu.
Norocul nostru a fost ca nu platisem decat o ora de parcare la tonomatul de pe strada asa ca a trebuit sa plecam repede ca sa nu ramanem fara masina. Uff, un circ mai putin.
Al doilea obiectiv era Venice, trebuia sa-l bifam si pe asta ca tot turistul care se respecta. Dupa ce ne invartim mult si bine in cautarea unui loc de parcare -toate parcarile cu plata erau 20$ intrarea!!- coboram iarasi din masina si ... iarasi urcam la loc, aici e si mai frig decat in Santa Monica. Alex ia puloverul meu, eu iau o vesta a lui alain asa ca aratam cam ca homelesii pe care ii vedem peste tot in zona.

Daca Santa monica Pier era un fel de balci Venice Beach e si mai rau. Un balci amestecat cu trafic de zona rau famata de cartier parizian , parca am aterizat la Goute d'or. Aici ridicolul chiar nu ucide altfel ar fi pustiu. Buticuri cu suveniruri, cu haine, cu ochelari, cu mancare, artisti de strada si peste tot vanzatori ambulanti care nu se stie prea bine ce au de vanzare (de la marijuana la jucarii). Cascam gura la faimosii "bodybuildati" si apoi decidem sa degajam terenul in viteza. Nu inainte totusi de a merge pana pe plaja (plina de lume pe frigul asta!) si de a incerca apa Pacificului cu degetul: e receeee!

Singurul loc atragator in orasel sunt canalele venetiene, candva, cineva se gandise sa aduca Venetia in america si s-au construit vile de-a lungul unor canale, au fost aduse cateva gondole... care acum s-au transformat in barcute dar farmecul a ramas.

Ne saturam de frig si ceata si decidem sa ne indepartam de plaja si sa mergem spre Downtown acolo sigur e mai cald. Nu mai vrem freewayuri cu 8 benzi pe fiecare sens (sunt peste tot!!) vrem sa mergem prin oras asa ca lasam GPSul sa vorbeasca singur si ne ghidam cu ochii, cautand dupa zgarie nori. Ajungem pe ghicitelea la Calle Olvera, centrul "vechi" al Los angelesului care se numea odata El Pueblo (de fapt numele complet era El Pueblo de Nuestra Senora La Reina de Los angeles Del Rio Porciuncula, haha, incercati sa gasiti un nume de oras mai lung si mai ridicol:) Aici nimerim in plin Mexic, un zocalo unde canta mariachi, restaurante mexicane (unde intram si noi morti de foame), tarabe cu tot felul de vanzare...si iarasi o multime de homelesi cu figuri mai mult sau mai putin amenintatoare.
Dupa o plimbare si printre buildinguri (primaria, LAPD etc) decidem ca e vremea sa ne intoarcem la gradinile noastre secrete, ne ajunge pentru azi. Nu ne trebuie autostrazile pe care iarasi ne trimite GPSul, Sunset Bulevard incepe de fapt de aici, din Downtown, nr 0 e la gara centrala. Continua apoi pana la ocean, 42 km, cel mai lung bulevard din america (din lume?). Noi trebuie sa ajungem la nr 8000, asta inseamna cam la jumatatea lui. Il parcurgem incet, asa cum se cuvine, asa cum de fapt face toata lumea chiar daca nu au toti decapotabile si ochelari de soare.

Salonul lui Sylvester (secret garden)

sunset blvd

Beverly Hills
Santa Monica

beverly hills

Santa Monica bâlci... aa, Pier

Trenuletul unde m-am urcat fortata de imprejurari

tot trenuletul ala

Venice

Venicce

Venice - canale venetiene

Venice Beach - vanzatori de marijuana (numai cu reteta)

Venice Beach -fiecare vinde ce poate

Venice beach - tot fiecare cu ce poate

Venice

Downtown Los Angeles

ne era foame rau:)

mariachi

spectaculos dar nimeni nu a fost ranit