vendredi 23 août 2013

California - in middle of nowhere

hello kitty la plimbare
Calico Ghost Town
Bagdad cafe
Bagdad Café
In ce alt loc (neturistic) de pe planeta te poti intalni cu Hello Kitty in persoana la cumparaturi? Noi am intalnit-o in dimineata asta in Barstow, in mijlocul a nicaieri, printre autostrazi si marketuri de cartier...

Barstow nu are nici un interes turistic in afara de outleturi si magazine de uzina desi nici alea nu-s cine stie ce. Dimineata am pierdut-o prin outlet fara sa facem mari cumparturi (doar sketchersi ca dupa ei venisem). La pranz alex a vrut neaparat sa manance nuggets de la Jack in the box, un fast-food cu mancare grasa si complet nesanatoasa pe care l-a descoperit zilele trecute cand nu am avut de ales si a trebuit sa intram acolo. De atunci viseaza numai nuggets-urile de la ei, cine stie ce substanta interzisa or fi pus in ele... Nu vrem sa luptam cu adictia dar din pacate ratam iesirea la "Jack in cutie" si suntem obligati sa intram pe autostrada...de unde nici gps-ul nu mai stie sa ne scoata, ne trimite chiar "in middle of nowhere" si ne spune senin ca am ajuns la destinatie. Pana la urma ne lipsim de ajutorul lui ca sa regasim drumul inapoi si dupa multe mile parcurse aiurea reusim totusi sa plecam cu cele 10 nuggets (nici daca erau de aur nu le-am fi cautat asa. )

Despre Calico, "orasul fantoma" stiam de acasa ca nu e un adevarat oras fantoma (sunt altele prin zona), ca e de fapt o capcana de turisti unde se plateste intrarea si unde nu-s decat magazine de suveniruri dar am hotarat sa mergem totusi. Cele citite s-au confirmat rapid, in afara de o fosta mina de argint amenajata pentru vizitatori si un trenulet care face o tura prin jurul muntelui si care i-a placut lui Alex nu are nici un alt interes. 8$ de adult + 5$ de copil e chiar o capcana pt turisti.

In apropiere de Barstow pe route 66 se afla Bagdad Café, locul unde s-a turnat filmul cu acelasi nume. Alta capcana. Cafeneaua e la locul ei, cu o patroana blonda care mentine 'afacerea' tocmai datorita viziatorilor care au vazut filmul. Majoritatea lor sunt europeni, mai ales francezi, inauntru sunt afisate pe pereti insigne ale politiei franceze, steaguri regionale- din bretagne sau corsica- si alte suveniruri made in france. Dealtfel autocarele cu turisti europeni opresc non stop in fata café-ului, numai in cele 15 min cat am stat noi acolo au oprit vreo doua (ceea ce ne-a determinat sa scurtam vizita). Patroana ii intampina pe toti cu muzica din film, ii invita la poze in spatele tejghelei. Locul (si calitatea cafelei) simte insa nevoia unei maini de nemtoaice ca in film...

Agrandir le plan

Pentru cei ce n-au vazut filmul poate muzica le spune ceva:
Cum spuneam, cand autocarul a deversat hoarda de turisti francezi peste linistea locului ne-am strans repede bagajele si am plecat. Hotelul pentru seara asta se afla la 1h30 distanta dar... la 2000m altitudine. Drumul pana acolo iarasi e pustiu, am parasit teritoriile turistice pe unde circula europenii si am intrat in zona turistilor americani de weekend. Probabil de aceea drumul pana la Big Bear lake, o statiune de ski e pustiu... doar pana ajungem acolo pentru ca statiunea pare destul de populata si foarte foarte mare. Regasim cu placere racoarea de la munte, aici sunt doar 23C, incredibila schimbare de temperatura la doar cateva ore de furnalul Death Valley  (si la o ora de de barstow unde erau 40C!)

Locul seamana izbitor cu statiunile din Alpi, acelasi stil de cabane, aceeasi atmosfera, parca nici nu mai suntem in america. Statiunea e construita in jurul unui lac (imens si el) care nu e alimentat de nici o sursa, doar din apa zapezilor se pare foarte abundente pe aici. Incepem sa regretam ca nu am rezervat decat pentru o noapte, ne-ar fi prins bine putina racoare de munte...
Hello Kitty prin oras

in the middle of nowhere

in mijlocul a nicaieri

tren fantoma

I'm caaaliiing

Bagdad Cafe

Bagdad Cafe inainte de turistii francezi

Route 66
Bagdad cafe cu patroana lui